DIY | yankee candle üveg újrahasznosítás


Bármennyire elkeserítő, a gyertyáknak van egy olyan rossz tulajdonságuk, hogy elfogynak. A fenti képen az abszolút kedvenc illatomat láthatjátok, ami egy isteni összeállítás lett! A Yankee Candle hivatalos magyar oldala szerint "Az édes narancs, a szegfűszeg, a gyömbér és a fahéj újfajta keveréke." - szerintem sokkal több, nekem valahogy ilyen illatú az otthon, teával, meleggel, apával, a húgommal és a kutyáinkkal, de ez most mindegy is, mert az üres példány újrahasznosításáról lesz szó!


Amint látjátok, nem mindig sikerült kivárnom a viaszmedence kialakulását, néha elfújtam előtte, ha például mennem kellett, vagy nagyon elálmosodtam. Ezt eléggé sajnálom, mert elég sok viasz maradt emiatt az üveg oldalán, amit nem tudtam elhasználni, de mostanra okosabb lettem :)


A trükk egyszerű: hideg vagy langyos vízbe tegyétek bele, eztán kapcsoljátok be a tűzhelyet. Így biztosan nem reped meg az üveg, hanem átmelegszik, ezáltal felolvasztja a benne található megmaradt viaszt. Nekem szépen eltűnt az oldaláról - egész egyszerűen beleöntöttem a kukába, de vigyázzatok, mert a sima kukás zacskót átégeti a forró viasz! Legutóbb plusz haszontalan papírszemetet tettem oda, hogy ne közvetlen érje, így nem történt semmi baj.

Persze ilyenkor az oldalán ott marad a viasz - döntsétek el a lábosban, majd miután megolvadt, öntsétek ki. Ha úgy érzitek, hogy többet nem tudtok így kiügyeskedni, egy amúgy is szemétbe ítélt ronggyal alaposan töröljétek ki. Tapasztalatom szerint elég macerás textilből kiszedni a cuccot, ezért vagy tényleg olyan konyharuhát használjatok, amiért nem kár, vagy akár a papírtörlő is megfelel a célnak.

Az alján levő matrica is leázott nekem mindhárom alkalommal így, a visszamaradt ragasztót pedig egy körömlakklemosós vattával pillanatok alatt le lehet szedni. Ez után pedig csak a fantáziátok szab határtannak, hogy miként használjátok fel.

Alább láthatjátok majd, hogy nálam egy Winter Wonderland fakanáltartóként funkcionál, a fenti például szolgáló Kitchen Spice vattakorong és vattalabdácska tartó lett, ezek kupakjaiban gyűrűket illetve medálokat tartok, egy kisméretű November Rain pedig a fülpiszkáló büszke hordozója lett.





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése